HOTEL POD JEMIOŁĄ - RICHARD PAUL EVANS || RECENZJA


Tytuł : Hotel pod jemiołą
Autor : Richard Paul Evans 
Wydawnictwo: Znak Literanova
Ilość stron: 288
Tytuł oryginału : The Mistletoe Inn

"Hotel pod jemiołą" jest to druga część cyklu "Kolekcja pod jemiołą" wydawanych w okresie świąt Bożego narodzenia. Ja pierwszej części tego cyklu nie czytałam, ale absolutnie w niczym mi to nie przeszkadzało. 

"Istnieją ludzie, których nigdy nie poznaliśmy osobiście, a mimo to są nam bliżsi niż ci, z którymi stykamy się na co dzień."

Kimberly Rossi ma w życiu naprawdę wyjątkowego pecha. Kiedy była jeszcze dzieckiem jej matka odebrała sobie życie. Kim nie ma też szczęścia w miłości. Dwa razy zerwała zaręczyny, a kiedy już w końcu znalazła męża ten okropnie ją traktował. Jedynym stałym i niezmiennym elementem jej życia jest jej ojciec, który nigdy w nią nie zwątpił i zawsze motywował ją do spełniania swoich marzeń. 
Kim już dawno straciła nadzieję na szczęśliwe życie, ale pozwala sobie na jedno marzenie. Jest nim wydanie własnej książki. W tym celu rozsyła egzemplarze swojej książki do wydawnictw, ale wraz z kolejnymi odmowami jej zapał zaczyna gasnąć. Pewnego dnia w stosie korespondencji znajduje zaproszenie na konferencję dla pisarzy. I choć kobieta ma wątpliwości to właśnie jej ojciec usilnie ją namawia i Kim postanawia wziąć w niej udział. Kobieta poznaje tam tajemniczego Zake, który dominuje myśli kobiety i nie pozwala o sobie zapomnieć. Ale to właśnie tajemnice mężczyzny mogą zniszczyć relację, która zaczyna się między nimi tworzyć.

Choć Richard Paul Evans jest znanym na całym świecie autorem to ja spotykam się z jego twórczością po raz pierwszy. W książce poruszonych jest wiele ważnych tematów takich jak śmierć bliskiej osoby, choroba, zdrada, brak wiary w siebie jednak mimo to ja przeczytałam ją bardzo szybko. Bez wątpienia miała na to wpływ duża ilość dialogów i plastyczny język autora. 

"Czasami najzdrowsi są ci, którzy mają za sobą najtrudniejsze doświadczenia."

Bardzo spodobało mi się to jak autor ukazał w tej książce miłość ojca do córki. Znajduje się w niej też sporo porad dla początkujących pisarzy, które naprawdę mogą być przydatne. Jest to przyjemna książka na zimowe wieczory, pozwalająca wczuć się w klimat świąt, ale zapewniam, że czyta się ją przyjemnie nawet w czerwcu. Sprawdzałam :D

Do napisania.
N. 💛
















Komentarze