PODSUMOWANIE MAJA I CZERWCA || CYTATY



"Wszystko przed nami" Samantha Young

  • "Można by pomyśleć, że po wielu ciosach od losu ludzkie ciało nie zdoła znieść kolejnej porcji smutku. Jednak nasze serca są wyjątkowo wytrzymałe."
  • "Przez pierwsze jedenaście lat mojego życia ojciec budował we mnie wiarę we wspaniałą przyszłość. Głównie jednak opłakiwałam swojego dawnego tatę. Płakałam nad bohaterem, który całował mnie, kiedy płakałam, przytulał, kiedy się bałam, i traktował jak najważniejszą osobę pod słońcem."
  • "Potrzebowałam takiego wyjątkowego dnia. Dnia, w którym mogłabym odetchnąć swobodnie i głęboko. Tylko jednego dnia. Żebym miała co wspominać podczas długich chwil, kiedy oddychanie staje się trudniejsze."
  • "Nie można być z kimś, kto nie kocha cię tak jak ty jego, bo taki związek zmienia się w truciznę."
  • "[...] czasami najpiękniejsze rzeczy w życiu bywają bardzo skomplikowane."
  • "Kiedy kogoś kochasz, chcesz go chronić przed okrucieństwem świata. Ale nie zawsze jest to możliwe. Trzeba się z tym pogodzić."
  • "W naszej mocy jest jedynie kochać w trudnych chwilach, pielęgnować tę miłość i nie pozwalać, żeby zniszczyło ją poczucie winy."
"Epidemia. Program część 0.5" Suzanne Young

  • "Chciałam być częścią społeczeństwa. Miałam dość życia jako wyrzutek."
  • "Wszyscy jesteśmy kłamcami. Życie to wielki teatr, w którym wszyscy udają. A jeśli zostajesz dodatkowo wytrenowany do bycia profesjonalnym kłamcą, wówczas kłamstwo wchodzi ci w krew."
  • "Może właśnie tego wszyscy potrzebujemy? Chwili, kiedy możemy odetchnąć pełną piersią i poczuć się wolni."
  • "Nie mieliśmy nic z wyjątkiem naszej przeszłości. A na domiar złego tylko niewielki jej wycinek naprawdę należał do nas."
  • "Dom jest tam, gdzie ten, którego kochasz - u boku osoby, która kocha cię na zabój. To oaza spokoju w twoim sercu."
"Losing hope" Colleen Hoover

  • "A kiedy chłopak kocha jakąś dziewczynę, zwłaszcza swoją siostrę, powinien wiedzieć, co sprawia, że się uśmiecha, a co zmusza ją do płaczu."
"Hotel pod jemiołą"Richard Paul Evans

  • "Mówią, że miłość jest ślepa. Ale to nieprawda. Zauroczenie jest ślepe. Głód uczuć jest ślepy. Miłość widzi niedoskonałości - a także dużo więcej."
  • "W moim życiu były okresy, gdy spadały na mnie, niczym deszcz, jedno odtrącenie po drugim. I zdarzały się też ataki tajfunu."
  • "Istnieją ludzie, których nigdy nie poznaliśmy osobiście, a mimo to są nam bliżsi niż ci, z którymi stykamy się na co dzień."
  • "Bez marzeń życie jest jak pustynia."
  • "Więc ni rezygnuj ze swego marzenia , dopóki się nie spełni. Dzięki marzeniom wstajemy rano z łóżka."
  • "Pełne serce łatwo przekłuć, podobnie jak nadmuchany balon."
  • "Jakże inaczej wyglądałoby nasze życie, gdybyśmy wiedzieli, jak niewiele go nam zostało."
  • "Czasami najzdrowsi są ci, którzy mają za sobą najtrudniejsze doświadczenia."
  • "Czasami lęk oddziela od ekscytacji tylko cienka linia."
  • "Niektórzy uwielbiają przechadzać się w butach z kolcami po marzeniach innych ludzi."
  • "Rzeczy, które nam łatwo przychodzą, nie cenimy tak bardzo jak tych, na które musimy ciężko zapracować."
  • "Książka zawsze kryje w sobie więcej niż jej okładka. Nawet zła książka."
  • "Zbyt często przegrywamy dzisiejsze bitwy, ponieważ nadal toczymy wczorajsze walki."
  • "Kłopot z przeszłością polega na tym,  że większość wczorajszych lekcji odnosił się do wczorajszych problemów."
  • "Ale mądrość polega na tym, by wiedzieć, że potrzebujemy miłości, wiedzieć, kiedy jest bezpiecznie i komu można zaufać."
  • "Książki są jak życie. Wszędzie ważne są szczegóły."
  • "Zakochać się to dużo. Być kochaną to pełnia."
  • "Czasami powód, dla którego zamykamy swoją przeszłość w klatce, staje się zrozumiały, dopiero gdy wypuścimy tę przeszłość na wolność."
  • "Różnica pomiędzy fikcją a faktami polega na tym, że fikcja musi stosować się do zasad logiki. Rzeczywistość nie musi."
  • "A przecież nasze marzenia powstają z miłości, a wszystkie wielkie dokonania ludzkości zrodziły się z marzeń."
  • "Chwile, które najbardziej chcemy zapomnieć, z reguły są tymi, których nie zapominamy."
  • "Przed niektórymi porażkami nie jesteśmy w stanie uciec."
  • "Rutyna to ratunek dla tchórzy, nieudaczników oraz mądrych ludzi."
  • "Nie wiem już, gdzie jest dom, ale chcę się w nim znaleźć."
  • "Nasze najlepsze lata są ciągle przed nami."
  • "Prawda wyzwala nie tylko z kajdan, w które zakuli nas inni, ale - znacznie częściej - z tych, które sami sobie założyliśmy."
  • "Prawdziwa miłość nie polega na pożądaniu osoby, ale pragnieniu jej szczęścia - czasami nawet kosztem własnego. Prawdziwa miłość to nadzwyczajna wyrozumiałość i troska, to czynne dążenie do dobrostanu ukochanej osoby. Wszystko inne to po prostu maskowanie własnych egoistycznych pragnień."
"Woda, która niesie ciszę" Brittainy C. Cherry
  • "Właśnie na tym polegała prawdziwa miłość. Na śmianiu się z pomyłek. Na szeptaniu sobie nawzajem tajemnic. Na tańczeniu w parze, nigdy w samotności."
  • "Świat się kręci, ponieważ bije twoje serce."
  • "Nauczyłam się w życiu, że nie warto siedzieć i bezustannie rozpamiętywać złych rzeczy. Przeszłości nie zmienisz, ale w tej chwili możesz zacząć kształtować przyszłość."
  • "Musisz wiedzieć, że nawet jeśli zdecydujesz się już nigdy nie odezwać, zawsze będziesz miała kogoś, kto cię wysłucha. Maggie, dobrze? Zawsze będę przy tobie, by wysłuchać twojego milczenia."
  • "To była wina książek. Były dla mnie zarówno darem, jak i przekleństwem. Pozwalały uciec do świata, którego nie doświadczyłam, jednocześnie przypominały mi o wszystkim, co traciłam."
  • "Zadziwiające, że w pomieszczeniu pełnym ludzi może pęknąć serce i zupełnie nikt tego nie usłyszy."
  • "Jego dusza rozpalała we mnie ogień i byłam dumna, mogąc przy nim płonąć."
  • "Miłość nie potrzebowała wytycznych. Spływała na ciebie jedynie z nadzieją. Nie miała reguł, których musiałeś przestrzegać. Nie dawała instrukcji, byś zachował jej czystość. Po prostu pojawiała się po cichu, błagając, byś nie pozwolił jej odejść."
  • "Przez cały ten czas, myślała, że czytasz, by uciec od świata, ale teraz wiem, że czytasz, by go odkrywać."
  • "W głębi duszy wiem, że to nie była moja wina, ale czasami, kiedy siedzisz samotnie, twoje myśli wędrują w nieodpowiednie miejsca. Niekiedy stają się wrogie. Trzeba nauczyć się rozprawiać z własnymi myślami. Musimy umieć oddzielać prawdę od plew naszego umysłu , inaczej staniemy się niewolnikami oków, w które sami się zapinamy."
  • "Gdyby na szczęście zasługiwały jedynie osoby z idealną przeszłością, miłość w ogóle by nie istniała."
  • "Dom oznaczał miłość pomiędzy dwojgiem ludzi, a moim domem był Brooks."
  • "Dla całego świata nasz związek miał rację bytu. Jednak pragnąłem, by miał ją również dla mojego serce."
  • "Nawet podczas kłótni - nawet, gdy cierpiał - nadal ją kochał. Właśnie taka była miłość. Nie odchodziła, bo ktoś tego chciał. Pozostawała w tle, krwawiąc z ran i modląc się o to, by wszystko potoczyło się inaczej."
  • "Czasami, gdy ludzie odsuwali od siebie innych, tak naprawdę pragnęli bliskości."
  • "Widok Maggie mną wstrząsnął. Przypomnienie o czymś tak pięknym, kiedy wydawało mi się, że otaczały mnie same brzydactwa, było dla mnie trudne. Na jej widok miałem ochotę oddychać, kiedy przez ostatnie tygodnie mogłem jedynie wstrzymywać powietrze."
  • "Miłość nie polegała na byciu z kimś jedynie w słonecznych dniach. Oznaczała trwanie przy tym kimś nawet w burzowe noce."
  • " Łagodne dusze cierpią najbardziej, gdy świat odwraca się do nich plecami."
  • "Nawet kiedy o poranku wyda ci się, że nie dasz rady, wieczorem uświadamiasz sobie, że jednak się udało. To moja ulubiona cecha życia : bez względu na okoliczności toczy się dalej."
  • "Każdy ma blizny. Po prostu niektórzy potrafią je lepiej ukrywać."
  • "Czasami deszcz był przyjemniejszy niż słońce. Niekiedy ból był bardziej satysfakcjonujący niż zdrowienie. I w pewnych przypadkach kawałki układanki były piękniejsze, gdy były porozrzucane."
  • "Po latach milczenia pojęłam wagę słów. Miały zdolność ranienia, choć prawidłowo użyte potrafiły uzdrawiać. Przez resztę życia zamierzałam ostrożnie je dobierać. Ponieważ miały moc, by zmienić życie."

Do napisania,
N. 💜






































Komentarze