WODA KTÓRA NIESIE CISZĘ || BRITTAINY C. CHERRY


Tytuł : Woda, która niesie cisze
Autor : Brittainy C. Cherry
Wydawnictwo : Filia
Tytuł oryginału : The Silent Waters
Ilość stron : 400

O książkach Brittainy C. Cherry słyszałam naprawdę wiele dobrego i już od dłuższego czasu chciałam jakąś przeczytać. Z tego powodu , kiedy zobaczyłam "Woda, która niesie ciszę" w bibliotece wahałam się jedynie przez chwilę. Jedyne co mnie powstrzymywało to to, że nie jest to pierwsza część serii. Książki z serii "Żywioły" niby można czytać oddzielnie, ale ja rzadko czytam serię nie po kolei. W tym wypadku zdecydowanie nie żałuję swojej decyzji.
 "Świat się kręci, ponieważ bije twoje serce."
Kilkuletnia Maggie gubi się w lesie i jest świadkiem przerażającego wydarzenia. To traumatyczne wydarzenie sprawia, że dziewczynka traci beztroskie dzieciństwo i poczucie bezpieczeństwa. Od tamtego momentu przestaje się odzywać i nie chce wychodzić z domu.  Nikt nie wie do czego doszło w lesie i co tak bardzo przeraziło Maggie. Jedynie Brooks, chłopak z sąsiedztwa i przyjaciel jej najlepszego brata potrafi ją pocieszyć. Chłopak stawia sobie za punkt honoru, że będzie oparciem Maggie w trudnych chwilach oraz jej przyjacielem.

Główna postać, która nie mówi nie jest często spotykanym w książkach motywem. Wiem, że występuje on także w książce "Kocham cię bez słów", więc zamówiłam ją od razu po przeczytaniu tej.
"Zadziwiające, że w pomieszczeniu pełnym ludzi może pęknąć serce i zupełnie nikt tego nie usłyszy."
Tragedia, która spotkała Maggie wpłynęła nie tylko na nią, ale także na jej rodzinę. Zarówno rodzice, brat i siostra dziewczyny mocno odczuwają jej skutki. Każde z nich radzi sobie z milczeniem Maggie we własny sposób, ale jedno jest pewne. To wydarzenie zmieniło całą rodzinę.
Fabuła jest mocno rozciągnięta w czasie i to sprawia, że mocno zżywamy się z bohaterami, przeżywamy z nimi większą część życia.

Muszę przyznać, że zachowanie Maggie niekiedy mnie denerwowało, ale nie znaczy to, że jej nie polubiłam. Głównie chodzi o decyzje dziewczyny, które czasami są niezrozumiałe. Ja wiem, że była świadkiem tragedii, dużo przeżyła i z pewnością nie jest jej łatwo, ale w pewnych momentach po prostu wszystko wyolbrzymiała. Za to Brooks to chłopak idealny. Kochający, wspierający, rozumiejący, a do tego nieziemsko przystojny.
Związek Maggie i Brooksa z pewnością nie należy do łatwych. Musieli oni pokonać wspólnie wiele przeciwności losu. Czytelnik  może obserwować jak ich relacja zmienia się z biegiem czasu. 
"Czasami, gdy ludzie odsuwali od siebie innych, tak naprawdę pragnęli bliskości." 
Ważną rolę w tej książce odgrywały również pasje dwójki głównych bohaterów. Dziewczyna nie wychodzi z domu i ma nadmiar wolnego czasu. Większość tego czasu poświęca książką. Autorka doskonale pokazała ile książki znaczą dla Maggie. Dziewczyna nie czyta, żeby uciec od świata, ale
po to, aby go odkrywać.
Brooks natomiast nie wyobraża sobie życia bez muzyki. Uwielbia jej słuchać, ale także samodzielnie ją tworzy. Razem z przyjaciółmi tworzy rozpoznawalny na całym świecie zespół.

"Woda, która niesie ciszę" to książka wywołująca wiele emocji. Od wzruszenia i płaczu aż po śmiech i wielki uśmiech. Historia może i jest prosta oraz przewidywalna, ale chwyta za serce. Jest to powieść o walce z własnymi słabościami.

Nie żałuję, że to właśnie od niej rozpoczęłam swoją przygodę z tą autorką. Jeśli nadal nie przeczytaliście żadnej książki Brittainy C. Cherry to polecam jak najszybciej to nadrobić.

Do napisania, 
N.  

Komentarze