BAD BOY'S GIRL || BLAIR HOLDEN


Tytuł : Bad boy's girl
Autor : Blair Holden
Wydawnictwo: Jaguar
Tytuł oryginału: Bad boy's girl
Ilość stron : 424

Od razu po premierze tej książki wiedziałam, że chcę ją przeczytać. Fabuła niby podobna do większości książek młodzieżowych, ale intuicyjnie czułam, że będzie to książka zabawna i idealna do odpoczynku. Miałam to szczęście, że udało mi się ją wygrać w rozdaniu, bo inaczej przeczytałabym ją raczej później niż wcześniej.
"Nienawidziłam cię. Teraz cię kocham."
Tessa od zawsze należała do tych grubszych dziewczyn i nie miała z tego powodu łatwo. Jej przyjaciółka z dzieciństwa postanowiła, że nie będzie sobie psuła reputacji i brutalnie zerwała kontakt z Tessą. Zawsze był też Cole Stone, chłopak, który nieustannie uprzykrzał jej życie. Wyjątkowo zależało mu na jej nieszczęściu, a przynajmniej sprawiał takie wrażenie, bo robił Tessie rozmaite dowcipy, zastawiał na nią pułapki i okrutnie się z niej wyśmiewał. 
Mimo, że Tessa schudła oraz nawiązała nowe, szczere przyjaźnie to nadal postanawia nie zwracać na siebie uwagi. Jej plan na przetrwanie ostatniej klasy liceum opiera się na chowaniu się w cieniu. 

Wszystko zaczyna się zmieniać kiedy po kilkuletnim pobycie w szkole wojskowej do miasta wraca Cole. Niemal od samego początku widoczna jest jego przemiana. Stał się bardziej dojrzały, przemyślał i zmienił zachowanie. Jest uprzejmy w stosunku do Tessy i próbuje  naprawić swoje wcześniejsze błędy. Choć Cole bardzo się starał, był koleżeński, pomocny i szarmancki to Tessa nie dała się łatwo przekonać. Zaimponowała mi tym, że nie poddała się tak łatwo urokowi przystojnego chłopaka tylko nadal pamiętała o wydarzeniach z przeszłości. Cole musiał się bardzo postarać, aby odzyskać zaufanie Tessy. 

Książka porusza także temat niezgody i alkoholizmu w rodzinie. Mimo że rodzina Tessy miała wiele problemów i często zapominała o wspieraniu siebie nawzajem to dziewczyna się nie poddała. Zrobiła co tylko mogła, aby odzyskać dawny kontakt z bratem i wyciągnąć go z choroby alkoholowej. W miarę swoich możliwości starała się także pomóc rodzicom w rozwiązaniu ich konfliktu.
"Ze wszystkich ludzi akurat ty, siostrzyczko, powinnaś wiedzieć, jak cienka jest granica między miłością a nienawiścią."
Pojawił się także motyw niezdecydowania dziewczyny między dwoma chłopakami. Muszę przyznać, że nie lubię takich sytuacji, a w Bod Boy's Girl nieco mnie to denerwowało .Nie oznacza to jednak, że każdemu będzie to przeszkadzać, bo przecież każdy lubi co innego. Jak dla mnie był to jedyny minus tej książki.

Bad Boy's Girl czyta się jak naprawdę dobre opowiadanie z Wattpada. Język autorki jest lekki i zabawny. Przy książce można odpocząć i zapomnieć o codziennych sprawach, jest idealna na jeden-dwa wieczory. Sarkazm Tessy i jej charakter to coś za co dosłownie pokochałam tą książkę. Niemal przez cały czas lektury miałam uśmiech na ustach, a zdarzało się też,  że śmiałam się sama do siebie. 
Moją uwagę zwróciły także nietuzinkowe tytuły rozdziałów.
"Panuje idealna cisza jak w romantycznych powieściach będących moją słabością. To ten rodzaj milczenia, który trwa, dopóki bohater nie pocałuje bohaterki i wszystko nie buchnie magią."
Polecam osobom, które lubią przyjemne, lekkie i niezobowiązujące lektury. Być może książka jest skierowana do nastolatek i nie spodoba się każdemu, ale co kto lubi. Zdecydowanie polecam spróbować i wyrobić sobie własne zdanie :)

Do napisania,
N. 💚











Komentarze