LUTY || CYTATY


1. "Plaga samobójców" Suzanne Young

  • "Reszta życia to kawał czasu, James. Jestem pewna, że znajdziesz sobie kiedyś inne usta do całowania. [...] James nie kłamał tamtego dnia, jednak teraz nie miało to żadnego znaczenia - był już kimś innym. A moje usta przestały być dla niego tymi jedynymi."
  • "Chciałabym, żeby wszystko znów było jak kiedyś. Zamiast tego stopniowo dotychczasowe życie wymykało mi się z rąk - obserwowałam własną powolną śmierć."
  • "Kiedy wreszcie zapomnisz, ból minie. To dla nas jedyna szansa ocalenia."
  • "Nie da się żyć tak jak dotychczas. Z duszą przepełnioną bezbrzeżnym cierpieniem."
  • "Pustka, którą czułam, mogła zagnieździć się w miejscu, gdzie kiedyś miałam serce."
2. "Kuracja samobójców" Suzanne Young
  • "Depresja zawsze czyhała nieopodal, gotowa w każdej chwili zaatakować."
  • "Miałam wrażenie, że jeśli stracę jeszcze kogoś, rozsypię się na kawałki."
  • "W tamtej chwili pragnęłam tylko przestać czuć cokolwiek. Dlaczego zawsze musimy coś czuć?"
  • "Czułam, jak pochłania mnie nicość. Stawałam się czarną dziurą, w której nie istniało nic poza rozterkami i poczuciem rezygnacji."
3. "November 3" Colleen Hoover
  • "Ten, kto powiedział, że prawda boli, był optymistą. Prawda jest potwornie bolesną mendą."
  • "Nigdy nie uda ci się odnaleźć siebie, jeśli zatracisz się w innej osobie."
  • "Moja mama nie jest sławna. Nie zrobiła oszałamiającej kariery. Nie ma nawet ukochanego męża. Jednak jedno miała zawsze... rację."
  • "Jej blizny wręcz budzą moją wdzięczność, bo stanowią przypomnienie, że mogło być znacznie gorzej."
  • ""Kochała mnie" w cudzysłowie ; Całowała mnie pogrubiona czcionką ; PRÓBOWAŁEM JĄ ZATRZYMAĆ wielkimi literami ; Zostawiła mnie z wielokropkiem..."
  • "Nie chcę być twoim pierwszym, Fallon. Wolę być ostatnim."
  • "Miłość to sprawa między dwojgiem osób. Jeśli jest inaczej, lepiej się wycofać, niż brnąć dalej."
  • "Kiedy się kogoś kocha, akceptuje się wszystko i wszystkich których ta osoba kocha."
4. "Wieczór taki jak ten" Gabriela Gargaś
  • "Teraz zrozumiałam, że życie to tysiące maleńkich , cudnych chwil, których nie dostrzegamy, smutków, które wyolbrzymiamy, i nic niewartych wspomnień, które niepotrzebnie rozpamiętujemy. Pretensji, które nosimy w sobie. Życie to uśmiechy, które rozdajemy, i uśmiechy, które do nas wracają. To łzy, które spływają po policzkach. Życie to wzloty i bolesne upadki. [...] Zrozumiałam, że życie to miłość. Do samych siebie, do bliskich, świata, innych ludzi."
  • "Im człowiek bardziej zakompleksiony, tym więcej w nim jakiegoś takiego jadu w stosunku do innych. "
  • "Szczęście - powtarzał mi do znudzenia - to nie posiadanie i branie. To bycie. To nasze jestestwo, nasze postępowanie sprawia, że jesteśmy szczęśliwi albo nie. To rodzina. Nieważne, co się w życiu stanie, rodzina jest fundamentem wszystkiego."
  • "Ile rzeczy robimy, które nie mają dla nas znaczenia. Trwonimy czas, którego wcale tak dużo nie mamy."
  • "Powiedziałabym, że swego czasu byliśmy szczęśliwi, , tylko gdzieś po drodze zgubiliśmy to szczęście."
  • "Stan zakochania jest cudowny. Może z tego wyjść coś fajnego. Zakochanie może przerodzić się w miłość, może też wywietrzeć. A prawdziwa miłość... Prawdziwa miłość to w gruncie rzeczy spokój."
  • "W miarę możliwość trzeba nie dopuszczać do tego, by drugi człowiek przez nas cierpiał. Ale nawet najlepszym zdarzają się potknięcia. Dobrzy ludzie też niekiedy krzywdzą."
  • "Najłatwiej znoszą śmierć ci, którzy w życiu nikogo nie kochali, których nikt nie kochał. I ci, którzy prawdziwie nie żyli. Bo są tacy, co odbębniają życie, oni tak naprawdę nic nie mają z tego."
  • "Bądź szczęśliwi w tym życiu, które masz, a nie w tym, o którym marzysz."
  • " [...] Nie zawsze wszystko, czego chcemy, otrzymujemy od razu. Musisz też wiedzieć, że nie zawsze to, czego chcesz, jest tym, czego potrzebujesz."
  • "Zawsze jesteś dość bogaty, by uśmiechnąć się do drugiego człowieka, dość bogaty, by kogoś obdarzyć dobrym, ciepłym słowem."
5. "Czasami kłamię" Alice Feeney
  • "Czasem wydaje mi się, że lepiej nic nie mówić, bo nie da się przekręcić cytatu z ciszy."
  • "Wszyscy jesteśmy zrobieni z ciała i z gwiazd, ale w końcu obracamy się w proch. Trzeba błyszczeć póki się da."
  • "Czasem, żeby postąpić słusznie, trzeba zrobić coś niesłusznego, takie życie."
  • "Kłamstwa dostatecznie często powtarzane zaczynają brzmieć jak prawda."
  • "Z mojego doświadczenia wynika, że życie jest bardziej przerażające od śmierci, zresztą nie ma sensu obawiać się czegoś, czego i tak nie unikniemy."
  • "Świat wciąż się kręci, powtarza się raz za razem, póki nie nastąpi jakaś zmiana, tylko że to się nigdy nie zdarzy, bo ludzie się nie zmieniają."
  • "Historia jest lustrem, a my to tylko starsze wersje samych siebie; dzieci poprzebierane za dorosłych."
  • "Strach przed nieznanym jest zawsze większy niż strach przed tym, do czego się już przyzwyczailiśmy."
  • "Zawsze uważałam, że szantaż to brzydka rzecz, lecz to było coś innego, coś pięknego. To była sprawiedliwość. Ludzie uważają, że dobro i zło to przeciwieństwa, ale są w błędzie - to tylko lustrzane odbicia widoczne w potłuczonym szkle."
Do napisania,
N. ❤

Komentarze